Ataköy Suit Bakırköy : 0(212) 923 0023

-

Öncelikle dişi kediler ve erkek kedilerin kısırlaştırma süreleri, operasyondan sonra antibiyotik kullanma süreleri ve iyileşme süreleri farklıdır. Dişi kedilerin kısırlaştırma operasyonuna ovariohisterektomi, erkek kedilerin kısırlaştırma operasyonuna ise kastrasyon denir.

Dişi Kedilerde Kısırlaştırma (Ovariohisterektomi);

Dişi kedilerde operasyonu puberta (ergenlik) tamamlamadan yapabiliyoruz. 4 aylık yaşını doldurmuş kediler kliniğimizde detaylı bir muayeneden geçirilir. Kan parametreleri değerlendirilir ve her şey uygunsa operasyon için gün verilir. Ön hazırlık ve operasyon süreci yaklaşık 30 dakika sürmektedir. Daha sonra hastamızın anesteziden güvenli bir şekilde uyanması sağlanır. Tamamen uyandıktan sonra ilk doz antibiyotiği yapılır, yakalığı takılır ve hastamız taburcu edilir. 1 hafta boyunca her gün aynı saatlerde antibiyotiği uygulanır. 10. günde dikişleri alınır, yakalığı çıkartılır ve hastamız normal yaşantısına geri döner.

Erkek Kediler Kısırlaştırma (Kastrasyon);

Erkek kedilerde kısırlaştırma operasyonunu pubertayı (ergenlik) tamamlamadan yapmıyoruz. Çünkü erkek kedilerin üreme ve idrar çıkışı aynı kanala bağlı olduğundan herhangi bir böbrek ve idrar kesesi sorunu ile karşılaşmak istemeyiz. Ayrıca testislerden salgılanan testesteron seviyelerinin operasyondan sonra azalması büyüme hormonu üzerine olumsuz etkiler doğurur. Bu yüzden hastamızın en az 1 yaşında olması gerekir. Bu şartı sağlayan erkek kedimizin ön muayenesi yapılır ve kan parametreleri değerlendirilir. Eğer uygunsa operasyon için gün verilir. Ön hazırlık ve operasyon süreci yaklaşık 15 dakika sürmektedir. Hastamız anesteziden tamamen uyanınca tek seferlik (3 gün koruyucu etkili) antibiyotiği uygulanır ve taburcu edilir. Dikiş atılmadığı için yakalık takılmaz. 1 hafta sonra yara hattı kontrol edilir ve hastamız normal hayatına geri döner.

Categories: Genel